Stranded at Moon Ping

24 februari 2017 - Keng Tung, Myanmar

Here's a short update on the journey. Crossed the border without any problems and made it the first day in Myanmar to Mong Phyat. A member of parliament arranged for a room at some sort of a YMCA. It involved a ride on the backseat of a moped to please the local immigration authorities. You should keep that in mind. It will be a returning issue... All things set and done, the next day I pushed on towards Keng Tung. Spend two nights there, yes it was that kind of town... Fourth day in Myanmar, I biked to Moon Ping. A hard but rewarding ride. With some heavy climbing, great views and a nice motel that seem to finish the day perfectly. How wrong I was! Wasn't nearly settled in, or the immigration authorities came knocking and wanted to have a conversation... In short; I wasn't allowed to stay, to continue on this route that I was following to eventually Mandalay. I also needed some bike permit. They told me to get it at the border... Which is Tachilek. They got a special kind of humour that I don't quite get yet. But it takes getting used to it, for sure! So, today I went back to Keng Tung by a shared taxi, which is a story by itself. I'm biking the fuck out of this medieval country tomorrow and will contemplate on how to skip this dark place.

1. Radboud:
    24 februari 2017
    Wat een bureaucratie. Hopelijk kun je nu verder. Succes!
  2. Alexander Faber:
    Over 6 maanden gaat 't in Amerika ook zo moet je maar denken ;-) Neemt niet weg dat het een kan-uu-tee ervaring is die je hopelijk snel vergeet als je door het volgende droomlandschap fietst (en/of als de zuurstof tijdens een letterlijk adembenemende klim jouw denk- en relativeringsvermogen even uitschakelt). Succes man! We benijden jou nog steeds, enerzijds om het lef dit "gewoon" te doen en anderzijds de geweldige ervaring.
  3. Auteur:
    24 februari 2017
    Dank heren, hopelijk is dit gevalletje geen omen voor de rest van deze trip. Maar ik ben gewaarschuwd. Als een grensovergang té gemakkelijk gaat dan dient dat gewantrouwd te worden is de les die ik hieruit trek.
  4. Rutger:
    Lachen, zwaaien en 'mingalaba' roepen bracht ons best ver een paar weken terug... ook de in de staten waar we niet welkom waren op de fiets
  5. Kees S:
    24 februari 2017
    Paul, dit maakt je nooit meer mee :) wat een verhaal. Ik verwacht dat de rest van je journey alleen maar kan meevallen. Zet hem op!
  6. Pieter:
    25 februari 2017
    Paul,

Ouwe cultheld! Zet hem op en laat je niet uit het veld (van de weg) slaan door dit bureaucratisch gezever! Heel veel respect!
  7. Huub Munstege:
    25 februari 2017
    Kom op! Zet de frustratie om in power op de pedalen. In verband met Ying & Yang en een heleboel andere beschouwingen waar ze daar in het oosten patent op hebben, kan het niet uitblijven dat deze ervaring door andere - positieve - wordt gecompenseerd! Courage mon frère!
  8. Auteur:
    26 februari 2017
    @Rutger: wanneer je door de immigratie politie te kennen is gegeven dat je terug moet dan werken zulke tips zoals jij die suggereert ook niet meer. Buiten het feit dat ik de enige fietser ben in dit gebied, is mijn verschijning op zijn minst opvallend te noemen. Doorgaan alsof mijn neus had gebloed had ongetwijfeld onaangename gevolgen gehad. Daarover maak ik me in elk geval niet zoveel illusies.
  9. Ernst Bramer:
    @Ernst from the Alpes Tour - "snijwijn" - Keep the spirit high! What a great challange to make your real personal dreams come through. Aanhouder wint altijd! Respect! Topper!
  10. Auteur:
    27 februari 2017
    Hey haha, Ernst! Vriend van de snijtafel inderdaad! Mis de snijwijn wel.. compenseer met bier. Goed te doen hoor. Maar moet de bakens verzetten en het vizier op India richten.
  11. Ernst Bramer:
    15 maart 2017
    He Paul. Hoe is het met je? Zo te horen maak je veel mooie en indrukwekkende dagen door. Vindt dat je leuk schrijft! Het is zelfs zo dat ik dingen uit je verhaal herken. Heb 35 (!) jaar geleden met een hockeyelftal met 2 busje door Pakistan gezworven. De hebben toen een aantal test matches in de provincie gespeeld. We zijn er toen ook zelf op uit getrokken ik herken het straat beeld zoals jij schetst zeker! Lawaai, chaos, niets ontziende chauffeur maar ook menselijke taferelen die een diep indruk op mij hebben gemaakt. Ik ken jou als een nuchtere kerel en weet zeker dat je er wel doorheen zal slaan de komende tijd. Ga zelf in mei met Marcel mee, een weekje bij de Mt Ventoux fietsen. Nu zo de auto in en naar kantoor. Hou je taai topper!
  12. Auteur:
    16 maart 2017
    Thanks Ernst. Veel plezier tegen de Mt. Ventoux op...